כמה צלמים אתם באמת צריכים לחתונה?

שלום לכולם וברוכים הבאים לבלוג שלנו בו תוכלו למצוא טיפים, המלצות לכל מה שקשור בצילום יום החתונה.

שמי דניאל ליברטי צלם אירועים ובעלים של ליברטי צילום אירועים  חברה העוסקת בצילום חתונות. עם ניסיון של שנים בתחום הצילום אני יכול להרשות לעצמי להמליץ על דברים מסוימים, לא להמליץ על דברים מסוימים ולפעמים גם להתעקש. בסופו של דבר "אין חכם כבעל ניסיון" ובלוג זה נועד להביא אליכם את הניסיון שלי והידע שרכשתי עם הזמן וזאת על מנת לספק לכם ידע שלא קיים אצלכם ולהעמיד בפניכם את הניסיון שלי והמסקנות שאליהם הגעתי במהלך הזמן. היום אני רוצה לדבר אתכם על נושא מאוד חשוב שבלא מעט פגישות אני נאלץ לחזור על המילים האלו שוב ושוב על מנת להביא את הזוג למצב שיחשבו כמוני.

כמה צלמים צריכים כדי לצלם חתונה אחת?

שאלה שזוגות רבים שואלים אותי כשאנחנו יושבים בפגישת ייעוץ היא מהי הכמות האידאלית לצלמים לחתונה? תוכלו לשמוע כמה דעות בנושא ויש אינספור כתבות באינטרנט ויש אפילו "נוסחאות מדויקות" שמסבירות כביכול כמה צלמים צריכים לפי כמות המוזמנים וכדו'.. אין פה מדע מדויק שיקבע את הנושא. כל מקרה לגופו וכל אחד עלול לומר לכם משהו אחר.. ייתכן והחתונה שלכם היא חתונה של 100 מוזמנים בלי ריקודים או ריקודים מועטים ובאמת אין טעם לקחת יותר מצלם סטילס אחד וצלם וידאו אחד וזה כי: מקום האירוע קטן, מספר המוזמנים מועט מאוד, אופי האירוע מאוד עדין וכו'.. לעומת זאת אם האירוע שלכם הוא עם 1000 מוזמנים וחגיגות עד אור הבוקר יתכן ותצטרכו יותר מ-2 צלמי סטילס ולפחות 2 צלמי וידאו. תנסו פשוט להסתכל על זה מנקודה אחרת ולא לקחת הכל רק כי החבר שלכם שהתחתן לפני חודש גם עשה ככה. אין צורך להכביד על האירוע בצלמים אם אין לכך סיבה מוצדקת זה יכול להרוס יותר מאשר להועיל וגם להביא מספר צלמים מועט לאירוע גדול יכול להשפיע מאוד על איכות העבודה. כמו בכל דבר בחיים – צריך שיהיה מינון. אם יהיה לכם את המינון הנכון האוכל יהיה טעים וישאיר טעם של עוד.
יותר צלמים יכולים לפגוע באיכות התמונות מכיוון שלכל צלם יש את הסגנון שלו והאיכות שלו מומלץ לקחת כמות בהתאם לאירוע!

איך משפיעה כמות הצלמים על התוצר הסופי?

יום האירוע מורכב מרגעים מרגשים, יש המון התרחשויות ולפעמים הם מתרחשות בו זמנית בשני מוקדים שונים. לצורך העניין אני אציג לכם מספר דוגמאות: החברים של החתן ברחבת הריקודים החליטו להרים את החתן באוויר. באותו הזמן החברות של הכלה רוקדות סביבה, מרימות אותה ומריעות לה. צלם אחד לא יוכל לצלם בו זמנית שני התרחשויות. אותו הדבר גם בזמן החופה.. קורה משהו בחופה אך באותו הרגע קורה גם משהו בקהל.. בזמן שהחתן שובר את הכוס האמא מזילה דמעה, האבא מחייך והאחות מצלמת את הרגע עם האייפון.. שימו לב שאני נותן דוגמאות לרגע אחד שקורים בו 2 דברים או יותר ובמקומות שונים. אפשר לתת אינספור דוגמאות ולא משנה כמה הצלם יהיה תותח הוא לא יכול להתפצל ולהיות נוכח ב-2 מקומות שונים בו זמנית. זהו דבר חשוב שצריך לחשוב עליו לעומק ולקחת בחשבון. צלם מקצועי יודע טוב מאוד מה קורה שלב אחר שלב במהלך האירוע ויחד עם זאת יש לו "עיניים בעורף", הוא צריך להיות דרוך ומוכן תמיד לתפוס את הרגעים היפים ולא לפספס אך אלו לא יעזרו לו להיות נוכח בשני מקומות בו זמנית. אני מקווה שהבנתם את התשובה ש-2 צלמי סטילס הם מצרך חובה ב-99% מהמקרים.

איך נחלק את העבודה בין הצלמים?

ביום החתונה יש לו"ז צפוף שלפיו אנו עובדים. בצילומי החוץ הצלם השני יכול לצלם מהצד מזוויות אחרות וכשצריך הוא ישמש כעוזר עם תאורה. באירוע עצמו כשיש שני צלמים אז מתחלקים לשניים. אחד הולך לצילומי משפחות והשני לצילומי המקום וקבלת הפנים. אחד הולך לצלם את הכתובה והשני נותן מענה בקבלת הפנים. ברווחת הריקודים גם כן מתחלקים וכך כל אחד מצלם דברים שונים. אפשר לתת הרבה דוגמאות אז בואו נפשט את זה לרגע.. צלם סטילס איכותי שני ברוב המקרים לא יעלה יותר 1000 שקלים ליום מלא. סכום זה הוא מזערי ביחס לתוצאה. עכשיו אתם מבינים שהתשובה היא חד משמעית שכאשר יש שני צלמים באירוע הכל הרבה יותר טוב ואפשרות הבחירה של התמונות לאלבום טובה ונוחה יותר כשיש מס' זוויות. מה גם שכמות התמונות עולה משמעותית. מכיוון שאצלנו אין פשרות על מקצועיות אנו מתעקשים תמיד על 2 צלמי סטילס לאירוע.
אני מקווה שהמידע שנתתי לכם תרם ואולי בדיעבד לקחתי חלק בתוצר הסופי של האירוע שלכם.

לסיום יקירי מקווה שנהנתם מהכתבה ועזרתי לכם במעט להגיע להחלטה רוצים להתייעץ בתחתית הכתבה יש אפשרות לתגובות מוזמנים לרשום ואני יענה.
כמו כן אתם מוזמנים תמיד לדבר איתי ישירות בטלפון או להשאיר לי הודעה בפורטל
שלכם דניאל ליברטי צילום אירועים.

מתחתנים ?! שתפ/י ,זו הזדמנות לספר :

יש לכם שאלה או משהו להוסיף? כתבו לנו בתגובות.

צרו איתנו קשר

    שם מלא
    טלפון
    מייל
    מה מעניין אותך?
    מקום האירוע
    תאריך האירוע

    mailto
    apps
    filter_list
    phone
    add

    קטגוריות

    add
    בואו נדבר
    הי,
    מזל טוב!
    איך נוכל לעזור?