התארסנו. מה עכשיו?

אין ספק כי יום האירוסין הוא אחד מהימים המרגשים ביותר בחייו של כל זוג. לרוב, זהו יום המסמל התחלה חדשה, אהבה ואושר. עם זאת, לאחר יום האירוסין מתחיל ה"טירוף" האמיתי: זוגות רבים מוצאים את עצמם מבולבלים, עמוסים וחסרי אונים בכל הקשור לתכנון החתונה עצמה – בעיקר בשל שפע הדברים הקטנים שיש לתת עליהם את הדעת בעת תכנון האירוע. בדיוק מסיבה זו, הכנו לכם מדריך מקוצר למתארס הטרי, שמפרט באופן נוח וברור מאיפה מתחילים, ממה אסור לשכוח, וחשוב מהכל – איך ניתן לחסוך קצת בהוצאות. לגזור ולשמור.

תכנון מקדים ומציאת אולם

חשוב מאוד לציין כי כבר לפני שלב חיפוש האולם, מומלץ להבין מהו סדר הגודל של רשימת האורחים שיוזמנו לחתונה. באופן זה, תוכלו לבחור באולם שיתאים באופן הטוב ביותר להעדפותיכם ולגודל האירוע. מדובר בשלב מקדים חשוב ביותר, שעליו אין לדלג, שכן אם תבחרו באולם קטן מדי – תיאלצו לקצץ את רשימת האורחים, ואם תבחרו באולם גדול מדי – תסתכנו בהפסד כלכלי, כיוון שלא בהכרח תוכלו למלא אותו.

לאחר שהבנתם את סדר הגודל של האירוע, עשו סבב אולמות. גם אם מצאתם אולם שמצא חן בעיניכם מאוד, מומלץ בכל זאת לבדוק אולמות נוספים ולו רק למטרות מיקוח אל מול האולם המועדף עליכם בהמשך. אחד הדגשים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם בעת חיפוש האולם, הוא המחיר למנה – על אף שמדובר בדבר הראשון שיוצג לכם, חשוב מאוד לדעת ולהבין ממה מחיר זה מורכב. כך, למשל, ישנם אולמות אירועים אשר מכניסים את עלויות ההגברה והתאורה במחיר המנה, וישנם אולמות שמציעים "פיקס דיל" – די.ג'יי, צלם, תאורה והגברה – בתוך מחיר המנה. לעיתים קרובות, מדובר בדיל משתלם במיוחד, העשוי לחסוך לכם כמה אלפי שקלים. בכל מקרה, ודאו כי אין למחיר המנה עלויות נוספות אשר לא חשבתם עליהן, ובמידה שיש – דאגו להכניס עלויות אלה לתחשיב הכללי כאשר אתם משווים בין אולמות אירועים שונים שראיתם.

קרדיט: B4NOW אירועים בשרון

צלם

במידה שהאולם אינו מציע פיקס דיל הכולל גם צלם לבחירתכם, מומלץ מאוד לקבל הצעות מחיר מכמה צלמים שונים. בעת בחירת הצלם, פרט לדברים המובנים מאליהם, כמו יכולות הצילום שלו, יש לברר ולהבין מהי כמות הצלמים שינכחו באירוע. חשוב מאוד להבין כי מרבית הצלמים אינם עובדים לבד, ובמרבית האירועים – נדרש צוות צלמים לאירוע (בדרך כלל, מדובר בשני צלמי סטילס ובצלם וידאו. באירועים קטנים יותר, ניתן להסתפק גם בצלם וידאו אחד ובצלם סטילס אחד). ודאו כי הצלם אכן עובד עם צלמים נוספים, ובקשו ממנו לתת הצעת מחיר שמגלמת את מחיר העבודה הכולל, ולא רק את מחיר העבודה הספציפי שלו.

 

די.ג'יי

האווירה בחתונה היא זו שקובעת את הטון לרוב, ואין דרך ליצור אווירה טובה, מקפיצה, כיפית וייחודית ממוזיקה. מסיבה זו, חשוב מאוד לבחור בדי.ג'יי מגוון מחד, אך כזה שאתם מאוד מתחברים לסגנון שלו מאידך. חשוב מאוד לדעת כי בכל הנוגע לתקלוט, הניסיון משחק תפקיד משמעותי, ומסיבה זו, מומלץ לבחור בדי.ג'יי מיומן, העורך אירועים על בסיס קבוע.

קרדיט: DJ סטיבן אנג׳ל

אלכוהול

ואם כבר דיברו על אווירה, אין ספק כי כל חתונה טובה זקוקה גם לבר טוב ולאלכוהול משובח. כדאי לדעת כי מרבית מאולמות האירועים מציעים בר בסיסי במחיר המנה (או בתוספת קטנה יחסית), או לחילופין – בר מגוון יותר, בעלות נוספת. עם זאת, בשני המקרים מדובר לרוב בבר בסיסי למדי, המכיל בעיקר תוצרת ישראלית. אם אלכוהול משחק תפקיד משמעותי יותר בחתונה מבחינתכם, מומלץ לוותר על הבר אותו מציע האולם (תוך התמקחות עם האולם על הוזלת מחיר המנה), ולקנות בעצמכם בקבוקי אלכוהול באופן סיטונאי, או אפילו מאחת מרשתות האלכוהול המובילות בארץ. לאחר החתונה, תוכלו לקחת אליכם את כל האלכוהול הסגור שנשאר ולהזדכות עליו אל מול בית העסק. באופן זה, תוכלו לחסוך משמעותית בעלויות.

קרדיט: גט אלכוהול

הזמנות

הזמנות נראות למרבית הזוגות כמו עניין קטן וזניח, אך בדומה לאלמנטים אחרים בתכנון החתונה, גם עליהן יש מה לחשוב. ישנה אופציה של פנייה לחברת מיתוג או למעצב או מעצבת פרטיים שייצרו לכם הזמנה לפי הטעם שלכם, מדויקת ואסטית. לרוב, בחירה בעיצוב הזמנה מסוג זה מביא איתו גם אפשרות של מיתוג כללי לאירוע. האפשרות השניה והזולה יותר היא לרכוש הזמנות לחתונה מבית דפוס. אמנם בבית הדפוס רמת העיצוב היא לרוב פשוטה יותר, אך אם נושא זה חשוב לכם כזוג פחות, עדיף לכם לבחור בהכנת הזמנות בבית הדפוס שכן באופן זה העלויות יהיו נמוכות משמעותית.

שמלת כלה וחליפת חתן

לבושם של החתן והכלה בחתונה הינו אחד הפיקים החשובים והמדוברים ביותר בכל אירוע. ישנן כלות אשר מעוניינות לחסוך והן בוחרות בהזמנת שמלת כלה מהאינטרנט. לאלו מכן שמרגישות פחות אמיצות ומעדיפות למדוד את שמלת החלומות על הגוף, האפשרות ללכת למעצבת שמלות כלה וערב היא האפשרות הנכונה עבורכן. גם אם תמיד דמיינת את שמלת החתונה המושלמת וידעת בדיוק איך תיראה, עדיין כדאי לך לעשות מחקר קצר באינטרנט, להסתכל על גזרות, סגנונות ומעצבים ולהכין רשימה קצרה של מעצבים שמצאו חן בעינייך. תוכלי לקבוע מספר פגישות עם מספר מעצבים וליהנות מיום כיף עם חברה קרובה או עם אמא. בפגישות אלו תוכלי למדוד שמלות קיימות של המעצבים, ולהרגיש את הכימיה ביניכם, שהיא חשובה לא פחות.

ומה החתן יחליט ללבוש? חולצה מכופתרת בלבד? חליפת שלושה חלקים? פפיון או עניבה? גם כאן החתן יכול להחליט לבחור בגדים לבד או בעזרת חבר או קרוב עם ידע באופנה. ישנה אפשרות של בחירה בסלון חתנים אשר יוכלו להתאים את החליפה המושלמת, לעתים רבות הם גם יציעו נעליים ואקססוריז נוספים להשלמה.

מזל טוב, ובהצלחה!

מתחתנים ?! שתפ/י ,זו הזדמנות לספר :

יש לכם שאלה או משהו להוסיף? כתבו לנו בתגובות.

צרו איתנו קשר

    שם מלא
    טלפון
    מייל
    מה מעניין אותך?
    מקום האירוע
    תאריך האירוע

    mailto
    apps
    filter_list
    phone
    add

    קטגוריות

    add
    בואו נדבר
    הי,
    מזל טוב!
    איך נוכל לעזור?