בחירת מקום לחתונה

כמובן שאת יום החתונה שלכם, שהוא גם היום החשוב בחייכם תרצו לקיים בגן / באולם האירועים האולטימטיבי מבחינתכם. הבחירה במקום בו תחליטו להתחתן היא אחת הבחירות החשובות והעיקריות ביותר ליום החתונה עצמו. הבחירה תהיה מלווה בהתלבטויות רבות, דעות שונות של הסובבים אתכם, ולעתים גם בצורך בפשרות.

אז איך בוחרים את מקום החתונה?

מציאת מקום לאירוע הינה אחת ההחלטות החשובות והעקרוניות ביותר בדרך לחתונה. לעתים קורה שהכלה מדמיינת דבר אחד בעיני רוחה, והחתן מעוניין בדבר אחר. הדבר הראשון שאתם צריכים להחליט ביניכם הוא שבחירת המקום לאירוע צריכה להיות מקובלת על שני בני הזוג.
מומלץ להתייעץ עם אנשים בעלי נסיון, כאלו שהתחתנו או ליוו זוג נשוי ויכולים להמליץ ולייעץ לפי נסיונם האישי. תוכלו להיעזר בהורים, אחים נשואים, חברים, דודים או משרד הפקות שתבחרו מראש.

בתחילה, מומלץ שתערכו מחקר קטן. אספו ואגדו מספר מקומות אשר מוצאים חן בעיניכם, מקומות אשר שמעתם עליהם, מקומות אשר היים בהם באירועים ואהבתם, מקומות שנתקלתם בהם ברחבי הרשת וכו׳. ברגע שיצרתם רשימה קצרה יחסית, כדאי שתערכו בדיקה מקיפה על כל אולם ו/או גן, על מנת להתאים לכם את המקום המושלם מכל הבחינות.

מיקום אולם / גן האירועים

ברחבי הארץ פזורים לא מעט אולמות וגני אירועים, והתחרות היא גדולה. היתרון הוא שיש לכם מגוון אפשרויות, במגוון מחירים, ואתם רק צריכים לבחור. כמובן – ככל שמגוון האפשרויות רחב יותר, הוא גם מבלבל יותר.
לכן, כאשר אתם חושבים על המיקום הגיאוגרפי שבו תתקיים החתונה, חשבו בתחילה על הנוחות, מהיכן מגיעים רוב אורחי החתונה משני הצדדים ומה יהיה המיקום אשר יתאים באופן הנוח ביותר לכולם.
שנית, תוכלו לחשוב על איזור שאתם מתחברים אליו. האם אתם מעדיפים להתחתן בעיר? בקרבת מלון? באיזור מיוער או דווקא מדברי?
מן הסתם, גנים ואולמות אשר נמצאים באיזור המרכז, הינם בעלי עלות גבוהה יותר למנה לעומת אולמות וגנים מרוחקים יותר.

 

קרדיט: גן אירועים חוות אלנבי

מספר האורחים הצפוי בחתונה

כאשר אתם מחפשים מקום לעריכת האירוע, חשוב להערך בהתאם ולדעת פחות או יותר מהי כמות המוזמנים הצפויה, כך שתוכלו לבחור את גודל האולם או הגן בהתאם. כדאי לדעת מספר מוזמנים ממוצע, אך אם אתם לא בטוחים, כדאי לנסות ולהעריך גם מספרים כלליים כמו 500 אורחים ומעלה או לחילופין אירוע צנוע באיזור ה200 משתתפים. אלו מספרים שונים מאוד אשר משפיעים על בחירת המקום.
במקומות מסוימים יציעו לכם מספר אולמות לבחירה, לפי מספר המוזמנים.
חתונה ממוצעת מונה כין 250 ל- 500 אורחים וישנם אולמות אירועים לחתונה המתנים במינימום מוזמנים בהתאם לגודל האולם. חשוב מאוד להערך בהתאם לכמות המוזמנים ולסגור את הכמות סופית מול האולם / גן סמוך לאירוע.

תקציב החתונה

כמו בכל תחום, לפני שתבחרו אולם / גן אירועים צריך לבדוק אם הוא עומד בתקציב שתקבעו מראש, וכאן נכנסת דילמה לא פשוטה בהחלט. ייתכן שישנו מקום שתמיד חלמתם עליו, אך ברגע האמת תגלו שהוא הרבה מעבר לתקציב שלכם. כדאי לפעול בשיקול ראש וכמובן בשיתופיות מלאה, לחשוב יחד על ההוצאה ולחשב האם ניתן להשקיע סכומים גדולים באולם ולקצץ בתחומים אחרים, או אולי כדאי להתפשר ולנסות למצוא מקומות זולים יותר. בכל אופן חשוב לפעול בשיקול ראש.

חשוב לציין שלא מומלץ לבנות על סיוע כלכלי מההורים במידה ולא קיבלתם מראש הבטחה כזו. לא כדאי גם להחליט לסגור מקום יקר ולסמוך על נדיבות האורחים שלכם. ההחלטה לבחור במקום יקר צריכה להיות אך ורק אם אתם יכולים לעמוד בסכום כזה. האורחים אינם מחוייבים ולא בהכרח יכולים לממן את המנה שתבחרו, רק משום שהחלטתם להתחתן במקום היקר והנוצץ ביותר.
במילים אחרות, אל תקפצו מעל התקציב שתכננתם מראש, אחרת תמצאו את עצמכם מתחילים את חיי הנישואים עם מינוס ענק וכאבי ראש פיננסיים אדירים.

פרמטרים נוספים בבחירת אולם אירועים

אם אתם רוצים ליהנות משני העולמות, זאת אומרת, גם אולם וגם גן אירועים, דעו כי כיום לא מעט מקומות לאירועים משלבים בין אולם לגן תחת כיפת השמיים כך שתוכלו לערוך את קבלת הפנים והחופה בחוץ ואת שאר המסיבה בתוך האולם הסגור והממוזג.

אז איך מתחילים?

את הצעד הראשון בדרך למציאת המקום האידיאלי לחתונה שלכם, תעשו ביצירת רשימה ראשונית של כ 5- עד 10 אולמות וגנים רלוונטים מבחינתכם לפי אזור שיספק את שני הצדדים.
מומלץ להכניס לרשימה אולמות וגנים אשר ביקרתם בהם בזמן האחרון מאירועי משפחה או חברים או מקומות אשר קיבלתם עליהם המלצות וביקורות חיוביות. אפשר להעזר כמובן באינטרנט ולראות מקומות שימצאו חן בעיניכם, מוזמנים להיעזר באינדקס אולמות וגני האירועים של מתחתנים גרופ.
מיותר לציין כי כל הגנים והאולמות יהיו חייבים לעמות בקריטריון הכי חשוב שלכם ביום זה: התקציב.

טיפ מומלץ: על מנת למצוא גנים ואולמות העונים על הצרכים שלכם, אתם מוזמנים להיכנס למנוע החיפוש של מתחתנים גרופ המאפשר לכם לסנן את המיקום ולבחור אולם לפי תקציב. צלצלו אליהם ובררו מספר פרטים בסיסיים כגון: מינימום או מקסימום של מוזמנים באולם. כך תוכלו לסנן את המקומות המתאימים לכם ביותר מתוך הרשימה. לאחר השלב הזה תשארו עם 4 עד 6 גנים ואולמות פוטנציאליים.

ביקור באולמות האירועים לחתונה

ביקור באולם הוא החלק החשוב ביותר בבחירת האולם. גם אם אתם מאוד עסוקים, חשוב לבקר במספר אולמות וגנים מספק על מנת להשוות, לתאם ציפיות, ולבצע את הבחירה הטובה ביותר. פנו לעצמכם לפחות ערב אחד או שניים בהם תוכלו להספיק לבקר במספר גנים ואולמות על מנת להשלים את הבחירה. מומלץ לבקר במקום כאשר מתקיים בו אירוע בזמן אמת על מנת להתחבר לאווירה ולראות כיצד הערב מתנהל. פגישה פנים אל פנים עם נציגי האולמות תוכל לעזור לכם להתרשם מהכימיה ביניכם. בבחירת מקום לאירוע, חשוב להרגיש מנציגי האולמות גם נכונות, אמינות ומוטיביציה, מעבר לפרטים הטכניים. במידה ואינכם מרגישים כימיה ראשונית ואתם מרגישים כי אינכם מקבלים את היחס לו ציפיתם, ייתכן כי זוהי אינה הבחירה הנכונה, המשיכו לגן או לאולם הבא.

בכל מקרה, לפני שאתם מקבלים החלטה סופית חשוב לא להתפשר מתוך לחץ, ולא ללחוץ אחד על השנייה להסכים על מקום מסוים. שניכם צריכים להרגיש בטוחים ושלמים עם הבחירה, ומתוך רצון לייצר את האירוע המדויק בשביל שניכם. זו ההחלטה הראשונה והחשובה שתיקחו כזוג בדרך לחופה, ולכן חשוב שתדעו כבר משלב זה לקיים החלטות ביחד ומתוך כבוד הדדי.

קרדיט : וודינג קלאב ירושלים

חשוב לבדוק

כאשר אתם מגיעים לאולם / גן האירועים, חשוב שתשימו לב לפרטים הקטנים. מלבד הדברים הברורים אותם תבדקו כמו המיקום, האוכל והאקוסטיקה, חשוב מאוד לשים לב לדברים הבאים:

  • חניה – עליכם לבדוק כי ישנם מספיק מקומות חניה במתחם האירועים אותו תבחרו, ולוודא כי במידה והחתונה מתקיימת בחורף, החניון מתוכנן למקרי גשם, והוא לא יהפוך לביצה בזמן האירוע, דבר אשר כמובן יגרום לחוסר נעימות לאורחים שלכם.
  • שירותים – בחנו את גודל השירותים וחדרי השירותים באולם. וודאו שישנה הפרדה נוחה בין שירותי הנשים לשירותי הגברים. כדאי גם לבדוק תוך כדי אירוע שאתם מגיעים אליו לבדיקה, האם השירותים מתוחזקים מבחינת היגיינה, סדר ונקיון במהלך הערב. דבר זה מעיד על רמת האולם או הגן כולו. שירותים לא נקיים עלולים להעיב על שמחת האורחים בחתונה דבר היכול לגרום לחוסר נעימות.
  • הקומפלקס – במקרה בו החלטתם להתחתן בקומפלקס בו קיימים מספר אולמות אירועים צמודים, ישנם סיכויים גבוהים שהחתונה שלכם תתקיים בסמוך לאירוע נוסף באולם המקביל. וודאו מראש כי אין התנגשות בין האורחים של האולמות וכי האקוסטיקה מבודדת את הרעשים מהאולם הצמוד. מומלץ לבקר באולם בזמן שמתקיימים בו יותר מאירוע אחד באותו הערב על מנת לבדוק בעצמכם את האקוסטיקה והסדר, ולחסוך אי נעימות לאחר מכן.
  • נגישות לנכים – בדקו האם הגישה לאולם נוחה הן לנכים והן לאנשים מבוגרים הנעזרים במקל הליכה. מדרגות ללא מעלית או רמפה יכולים להוות מכשול רציני לאורחים אלו.

נקודות חשובות לפני האירוע:

  • לפני שאתם מוסרים לבעל האולם את מספר המוזמנים הסופי שלכם, חשוב לדעת כי ברוב המוחלט של האירועים, מספר המוזמנים יורד ב 10 עד 20 אחוז מהצפי שלכם. לדוגמה במידה ויש לכם 400 מוזמנים מומלץ לקחת 350 מנות וכ 50 מנות רזרבה.
    מומלץ להעמיד בן משפחה או מכר שאתם סומכים עליו שידאג לפתוח מנות רזרבה רק כאשר יש צורך בכך, ורק כאשר כל השולחנות מלאים ותפוסים. כך תחסכו בזבוז מיותר על מנות שלא לצורך.
  • תעודת כשרות ורישיון עסק – חשוב מאוד לוודא ולראות מראש כי האולם מחזיק ברשיון עסק. חשוב לדעת כי הרישיון מבטא אישורים של משטרה, משרד הבריאות, מכבי אש והרשות המקומית. מן הסתם אינכם מעוניינים להגיע לאולם ביום החתונה ולמצוא את עצמכם עם צו סגירה מנהלי. חשוב לבדוק בנוסף כי למקום יש את הביטוחים המתאים לקיום אירוע.
  • רשימות מומלצים – לעתים ישנם אולמות/ גני אירועים אשר מנסים להרוויח יותר מבני הזוג והם ימליצו לכם על בעלי מקצוע כמו תקליטן, קייטרינג, צלם, אטרקציות ועוד… דעו כי רוב הסיכויים הם כי הצעה זאת מגיעה מתוך רצון להרוויח עוד כסף על חשבונכם. חשוב לא להתפתות ולסגור עם בעלי מקצוע באופן אימפולסיבי. בדקו היטב האם העסקה משתלמת והאם הספק מומלץ ע"י בדיקה פשוטה באינטרנט.
  • מקדמה לאולם האירועים – בדקו מראש מהם תנאי התשלום לאולם האירועים ומהי המקדמה אותה מבקש האולם. מומלץ להעביר מקדמה של לא יותר מ 10 עד 15 אחוז מגובה האירוע ואת שאר התשלום רק לאחר האירוע. מומלץ מראש לסגור את עניין התשלום לעובדים (טיפ) למלצרים ולבעלי המקצוע, כדי שלא תמצאו את עצמכם מופתעים לאחר האירוע.

שמרו על אופטימיות ומצב רוח חיובי. עבדו מסודר ומאורגן. בחרו לעבור את הדרך החדשה הזאת יחד, מתוך שיתוף והנאה. זה היום המיוחד שלכם, דאגו שהאווירה ביניכם, גם בנושאים הטכניים, תהיה כמה שיותר קלילה ונעימה על מנת שתיהנו לא רק מיום החתונה עצמו, אלא גם מהחודשים שקודמים לו, וכמובן, הכי חשוב- מהחיים שאחרי.

מתחתנים ?! שתפ/י ,זו הזדמנות לספר :

יש לכם שאלה או משהו להוסיף? כתבו לנו בתגובות.

צרו איתנו קשר

    שם מלא
    טלפון
    מייל
    מה מעניין אותך?
    מקום האירוע
    תאריך האירוע

    mailto
    apps
    filter_list
    phone
    add

    קטגוריות

    add
    בואו נדבר
    הי,
    מזל טוב!
    איך נוכל לעזור?