איך לבחור צלם לחתונה

אם התחלתם לתכנן את החתונה שלכם, בטח כבר גיליתם שזו משימה לא פשוטה: בין שלל המשימות שכוללות בחירת אולם, דיג'יי, אטרקציות, אלכוהול צריך גם למצוא צלם טוב שישאיר לכם מזכרת נעימה מהיום החשוב שלכם. אבל איך בוחרים צלם טוב? מה צריך לעשות לפני שבוחרים צלם לחתונה, והכי חשוב- ממה צריך להיזהר כשבוחרים צלם? פנינו לצלם החתונות דניאל ליברטי לקבל ממנו הסבר כיצד לבחור צלם לחתונה.

קרדיט לתמונה דניאל ליברטי צילום אירועים

איך לבחור צלם לחתונה?

סופסוף זה הגיע: השלב שבו מתכננים את החתונה. בין שלל הספקים השונים תידרשו לבחור צלם לחתונה – אבל בשונה מברית או בר מצווה, מצלם חתונה נדרשות יכולות מורכבות יותר, כמו צילום של דברים רבים בו זמנית (גם אנשים וגם טבעות או שמלת כלה), בחירת לוקיישנים טובים לצילום, אינטראקציה טובה עם הסביבה ולרוב עבודה עם תאורה מלאכותית. אז איך בוחרים צלם לחתונה? הצלמים המדורגים באתר סיפרו לנו מה הכי חשוב כשבוחרים צלם וממה כדאי להיזהר בשוק צלמי החתונות.

שאלה: דניאל מה חשבו להתמקד בבחירת צלם?

דניאל: אז ככה : הכי חשוב ! חיבור לצלם עצמו כבנאדם קודם כל, שיהיה חיובי עם אנרגיות טובות, שייתן לכם כתף ויקשיב לכם . שיהיה נוח לתקשר איתו. תקשורת וכימיה זה שם המשחק. אתם רוצים צלם שיהיה ממש המלווה שלכם ביום הזה, וגם בצילומי זוגיות. אחד כזה שתרגישו בנוח איתו. להצטלם באופן טבעי ומחמיא ושכמובן הצילומים יהיו מהנים יותר ויעברו בכיף. 

כימיה עם הצלם זה אחד הדברים הכי חשובים שיש. הצלם צריך להיות חבר שלכם כי הקשר הוא קשר אישי ומבוסס על אמון שצריך ליצור זרימה וכיף בצילומים. כדי שיהיה כיף מה שיוצר צילומים טובים – תבחרו צלם שתתחברו אליו כבר בפגישה . כזה יקשיב לכם, יבין את הצרכים שלכם, יתחבר אליכם ולסגנון שלכם ויעשה את הצילומים מקצועיים ומהנים.

שאלה: תמונות לבד לא יספיקו?

דניאל: תמונות לבד לא יספיק כישרון ומקצועיות. זה גם וגם. אין אחד בלי השני. מצד אחד כישרון הוא חובה. אבל מקצועיות היא הצד המשלים שלה. התנהלות על הסט, סבלנות עם כל דרישה שלכם וגם של האורחים שלכם זה מאסט. השילוב של שניהם יוצר אמן שהוא מקצוען.

שאלה: חשבו לבדוק עבודות קודמות של הצלם?

דניאל: חשוב להסתכל על עבודות קודמות של הצלם, מחתונות אחרות, גם כדי לראות שאתם אוהבים את העבודות שלו, אבל גם כדי לוודא שהסגנון שלו מתאים לשלכם. יש צלמים שמעדיפים לצלם בצורה מאוד אותנטית וטבעית, ויש צלמים שיעדיפו לצלם בצורה מלאכותית ומבוימת. אז במה צריך להתמקד כשמסתכלים על עבודות קודמות? מומלץ גם להסתכל מספר עבודות שונות של הצלם , וגם לבחון תמונות מהחלקים השונים של החתונה:

"כלקוח, חשוב לראות עבודה מהתחלה ועד הסוף באותה חתונה. ככה תוכלו לקבל אינדיקציה של מה שהצלם יודע להשיג לאורך כל האירוע. שווה לראות כמה אלבומים שונים וגם סרטוני וידאו כדי להבין עם אילו צלמי וידאו הוא עובד ומה תוכלו לקבל ממנו בסוף", מסביר דניאל ליברטי צילום אירועים.

קרדיט לתמונה דניאל ליברטי צילום אירועים. 

שאלה: מחיר של צלם חתונה? 

דניאל: לפני שאתם ממהרים לסגור חבילה עם הצלם שהכי אהבתם, חשוב לעשות קודם סקר שוק ולהבין את המחירים. שימו לב, אם הצלם שבחרתם נתן לכם מחיר זול מדי ביחס לאחרים – זה סימן לא טוב.

"חשוב מאוד לא להתפתות למחיר הזול ביותר כי שם נופלים בגדול. זאת נורה אדומה. רמת המחיר של הצלם אמורה להתאים לרמת הניסיון שלו"
"מחיר זול מדי אמור להדליק לכם נורה אדומה ובדרך כלל זה יבוא על חשבון איכות העבודה", 

אבל אם עשיתם את כל הדברים שצריך לעשות- בדקתם המלצות, ראיתם עבודות קודמות, וידאתם את החוזה מול הצלם וראיתם שהכל טוב אז אין לכם ממה לפחד, אבל לרוב אתם פשוט לא תמצאו צלם כזה.

אל תחסכו על צלם. גם לא צריך להגזים עם המחיר אבל תזכרו שמה שנשאר בסופו של דבר זה המזכרת מהחתונה – התמונות והוידאו. אתם לא תזכרו את הטעם של הסטייק אלא את המזכרת הויזואלית."

שאלה: חוזה עם הצלם?

דניאל: אם כבר החלטתם לסגור את הצלם לחתונה שלכם, שימו לב לאחד החלקים החשובים ביותר – החוזה

כל מה שסגרתם בעל פה עם הצלם חייב להופיע גם בחוזה – החל מכמות הצלמים שיגיעו ביום החתונה, דרך כמות האלבומים שתקבלו בסוף,ההגדלות והבונוסים שקיבלתם בשיחה ממנו. 

מסגרת הזמן שבה הצלם מתחייב לשלוח לכם את החומרים וחלוקת התשלום – כמה תשלמו לפני החתונה וכמה אחריה.

"חשוב מאוד לציין בחוזה את מועדי האספקה של התמונות והוידאו, ולציין כמה זמן מרגע בחירת התמונות האלבומים מוכנים. חשוב לשים לב שיש סעיף בחוזים מסוימים שנותן לזוג בין 60-90 יום לבחור את התמונות, ולאחריהם חומר הגלם לא יישמר, או שהצלם יזכה את הזוג בעלות האלבומים ולא יחויב לערוך אותם. כדאי לקבוע מראש בחוזה מה קורה במקרים של עיכוב בבחירת התמונות".

"בחוזה חייב להיות הכל כולל הכל: חוץ מהמחירים ושעות העבודה חייבים להופיע דברים מקיפים. למשל, כל הנושא של הוידאו: כמה זמן הסרט? כמה תיקונים מותר לכם לבקש אחרי העריכה? בנוסף, לא מספיק שיהיה רשום שאתם מקבלים אלבום, אלא לפרט: באיזה גודל האלבום? כמה דפים הוא מכיל וכמה תמונות? ממה עשויה הכריכה? חשוב לוודא שכל הפרטים הקטנים מופיעים", גם אם זה פרט שולי שאתם חושבים שנכון להוסיף להסכם לא להתבייש ולבקש להוסיף כי אחרי הכל אתם צריכים לקבל את הזכרת המושלמת מהחתונה.

כל דבר שמסכמים עם הצלם צריך להופיע בחוזה שחור על גבי לבן. 

אם הצלם אחר כך מחליט להפתיע ולתת מעבר למה שרשום בחוזה זה טוב ויפה, אבל שימו לב לדברים שהוא מתחייב להם, כדי שתוכלו למנוע אי הבנות בהמשך.

שאלה: מה צריך להופיע בהסכם?

דניאל: חשוב להתמקד במה שסגרתם בשיחה הראשונית לפני שהגעתם לפגישה.

  • כמות האלבומים שתקבלו מהצלם, 
  • גודל האלבומים וכמות התמונות שיופיעו בהם.
  • וידאו (DSLR) – כמות הסרטונים ואורכם.
  • הגדלות- במידה ויש, כמות ההגדלות, גודלן, והחומר שעליו הן יודפסו
  • זמני אספקת תוצרי הצילום
  • המחיר הסופי וחלוקת התשלומים
  • כמות הצלמים – וידאו וסטילס
  • שעות העבודה של הצלמים

קרדיט לתמונה: דניאל ליברטי צילום אירועים

שאלה: האם הצלם שבחרתם הוא זה שמגיע לחתונה?

דניאל: ידוע על לא מעט מקרים שבהם זוגות מתאמים עם צלם אחד, אבל מי שמגיע לחתונה שלהם הוא צלם אחר לגמרי, כשהקשר בינו לבין העבודות שהם ראו ואהבו מקרי בהחלט.

יש כל מיני חברות שמעסיקות אצלם מספר צלמים. הזוג רואה תמונות של צלם שהוא אהב, סוגר איתו, אבל מי שמגיע ביום החתונה הוא צלם שהם לא מכירים ולא נפגשו איתו. יש כאן הטעיית צרכן. לקוחות לא יודעים את זה והרבה פעמים נופלים, לכן בפגישה חשוב לוודא מי בדיוק הצלם שמגיע ביום האירוע, איך קוראים לו והאם התמונות שאתם רואים הן באמת שלו. 

זו עוד סיבה שהפגישה עם הצלם חשובה . 

אתם צריכים לראות שהעבודות הן באמת שלו, ושהוא זה שמגיע לחתונה. 

 

 שלכם דניאל ליברטי  צילום אירועים 

רוצים לפגוש אותי לשיחה: 0723957406 , אתר: https://mithatnimgroup.com/daniel-liberty/

מתחתנים ?! שתפ/י ,זו הזדמנות לספר :

יש לכם שאלה או משהו להוסיף? כתבו לנו בתגובות.

צרו איתנו קשר

    שם מלא
    טלפון
    מייל
    מה מעניין אותך?
    מקום האירוע
    תאריך האירוע

    mailto
    apps
    filter_list
    phone
    add

    קטגוריות

    add
    בואו נדבר
    הי,
    מזל טוב!
    איך נוכל לעזור?